ZAVŘÍT

Český rybářský svaz, z. s., Středočeský územní svaz

Letošní Tábor s vodníkem na Berounce je za námi tit

publikováno: 02.08.2020

V sobotu 1. 8. 2020 skončil vodnický tábor na Berounce v Roztokách nedaleko Křivoklátu. Vlivem koronavirové pandemie se však letos nerodil vůbec lehce.

Když byla po zveřejnění termínu přihlášek kapacita tábora během pár hodin zcela naplněna, tak do konce května nebylo vůbec jasné, zda se uskuteční. Přesto jsme se připravovali a věřili, že vše dobře dopadne. To se nakonec podařilo a rodiče nám poslední červencovou sobotu do Penzionu Ludmila, rodiny Parožkových, své děti přivezli.

Po ubytování a nutných procedurách jsme se sešli na první táborové poradě, kde si děti samy vymyslely táborový řád, byl jim přednesen program tábora, rozdána táborová trička a kšiltovky, které jako každý rok věnoval Jožka Petráš. S lovným úsekem Berounky naše táborníky seznámil hospodář MO Křivoklát p. Anderle, prozradil jim, jaké druhy ryb zde mohou ulovit, a pak již hurá chytat ryby.

Hned první den nám počasí přálo, bylo chladněji, profukoval vítr a ryba byla při chuti, tudíž úlovky nedaly na sebe dlouho čekat – lovili se kapříci, cejni, tloušti, podoustve a dokonce i uhoř. Děti chytaly až do půl desáté, byly by i déle, od vody se jim nechtělo, ale večerka je večerka.

Neděle (a všechny další dny) začala rozcvičkou, potom snídaně a šup k vodě, od rána to opět bralo až do oběda, po obědě byl polední klid, a protože se zatáhlo, začalo pršet a přehnala se přes nás letní bouřka, tak se dětem protáhl polední klid. Došlo tak na karty a pingpong, po dešti jsme vyrazili chytat.

V pondělí nám dovezl kamarád Tomáš Horyna pro děti 300 kg pelet, a tak jsme jim hromadně zakrmili lovný usek. Odpoledne se za námi zastavil opět hospodář p. Anderle, který našim táborníkům rovněž přivezl několik pytlů krmných pelet. O luxusní krmné hody pro ryby v Berounce tak bylo postaráno a bylo to znát, protože brala jedna ryba za druhou.

Na úterý bylo hlášeno teplo, a tak jsme naplánovali koupání v Berounce. Ještě před tím proběhlo ranní zakrmení, ryby najely a největší tábornický úlovek byl na světě – Jirka Zeman ulovil kapra 85 cm a ručička váhy se zastavila na 16,5 kg. Za náležitého potlesku a radosti osazenstva tábora byl kapr puštěn zpět do vody, ostatně jako každá ulovená ryba. Odpoledne jsme se koupali, a také proběhla první prodloužená večerka do 23.00 hod., neboť jsme opékali buřty.

I středa byla ve znamení pěkného počasí, a tak byl dopoledne rybolov a odpoledne jsme se vrhli opět na koupání a relax.

Ve čtvrtek ráno jsme zahájili táborové klání v týmových soutěžích, skákání v pytli, poznávačka ryb, běh s míčkem a ertéčko. Pět týmu se utkalo o sladkou odměnu, odpoledne patřilo koupání, některé děti se věnovaly lovu ryb. Večer pak bylo prodloužené chytání a táborák s opékáním buřtů.

Na pátek byly vyhlášeny rybářské závody, soutěžilo se od 10 do 11 hod., ale vedro nás po zbytek dne zahnalo do vody. Kdo si chtěl své postavení v závodě vylepšit, mohl během poledního klidu zajít na poznávačku ryb, kdy každá správně zodpovězená ryba byla oceněna jedním bodem. Našli se i tací, kteří získali z 62 bodů z možných 64. Jiní zase věřili svému rybářskému umu, soustředili se na večerní pokračování závodu, které odstartovalo po večeři. Ryby braly, takže to bylo dramatické až do konce.

Ve 21.00 bylo provedeno celotáborové vyhlášení výsledků ať závodu, tak i úklidu pokojů, které se celý týden bodovaly, oceněna byla největší ulovená ryba atd. Děti si odnesly krásné ceny, dostalo se úplně na všechny, a to především díky společnosti Mivardi a Pavlu Vohralíkovi. Moc děkujeme za podporu. Vyhlášení se zúčastnil a vítězi závodu pohár předal hospodář MO Křivoklát p. Anderle.

Je sobota ráno, dny utekly jako voda a tábor skončil. Děti se rozjely domů, ale není třeba smutnit. Do roka a do dne jsme zase zpátky.

Na závěr musím poděkovat MO Křivoklát za nádherně připravený a vysekaný úsek pro děti a opravdu kvalitně zarybněnou vodu. Tušil jsem mnohé, ale kapra za hranicí 16 kg v tomto středním úseku Berounky jsem opravdu nečekal. Velké poděkování patří hospodáři MO Křivoklát panu Anderlemu za dodání pytlů krmení pro děti a cen do závodu. Tradičně pak Jožkovi Petrášovi za táborová trička a čepice, Tomášovi Horynovi za krmení pro děti, společnosti Maso Třebovle za luxusní špekáčky a rodině Parožkových z penzionu Ludmila za péči, kterou nám věnovali.

Děkuji všem vedoucím tábora Jarče, Evě, Dušanovi, Kubovi za týden pohody a relaxu s dětmi u Berounky.

Děkuji Berounko, tak zase příští rok na viděnou.

Za tým vedoucích Jirka Eichler

Fotogalerie tit

PÍSKOVNA

PÍSKOVÁ LHOTA

AKTUALITY E-MAILEM

Klikněte a přihlaste se k odběru